Konkurs na logo "Dobrostan"
Projekt logo dla sieci przedsiębiorstw społecznych świadczących usługi pomocowe dla osób znajdujących się w trudnej życiowej sytuacji, w tym osób starszych pod nazwą "Dobrostan".
Opis konkursu
Nazwa: Dobrostan
Logo ma się składać z sygnetu i logotypu (znak i zapis słowny).
Nazwa „Dobrostan” ma budzić skojarzenia poczucia szczęścia, pomyślności i zadowolenia ze stanu swojego życia u osób, na rzecz których będą świadczone usługi w ramach sieci. W nauce funkcjonuje tzw. cebulowa teoria dobrostanu rozumianego jako szczęście: 1) wola życia, 2) ogólny dobrostan psychiczny, 3) zadowolenie z poszczególnych dziedzin życia. Dobór tej nazwy ma jednoznacznie kojarzyć usługi świadczone w ramach sieci z budowaniem dobrego, szczęśliwego życia, kiedy klienci sieci będą potrzebowali wsparcia. Ma też kojarzyć się z wartościami: zaufanie, bezpieczeństwo, wsparcie.
Opis sieci Dobrostan:
Zrzeszenie przedsiębiorstw społecznych z sektora świadczenia usług pomocowych, w tym dla osób starszych. Przedsiębiorstwo społeczne to firma, która działa dla realizacji jakieś określonej misji społecznej. Zysk jest tutaj drugorzędny. Taki podmiot musi zatrudniać co najmniej 30% osób, które znalazły się w trudnej życiowej sytuacji. Sieć Dobrostan tworzy 12 takich przedsiębiorstw.
Wybrana oferta sieci Dobrostan:
usługi opiekuńcze dla osób starszych,
usługi opiekuńcze dla osób niepełnosprawnych,
sprzedaż sprzętu rehabilitacyjnego i medycznego,
promocja zdrowia, teleopieka,
domowa opieka paliatywna,
organizacja szkoleń i warsztatów dla osób wykluczonych społecznie, wyrównywanie szans życiowych,
reintegracja społeczno-zawodowa osób znajdujących się w trudnej sytuacji życiowej poprzez programy pomocy wzajemnej i edukację,
utrzymanie zieleni, sprzątanie, usługi remontowe.
Charakterystyka marki:
wysokie standardy jakości oferowanych usług,
najwyższą wartością jest czynienie dobra i pomaganie ludziom znajdującym się w trudnych życiowych sytuacjach,
zadowolenie klienta,
zaufanie i szacunek,
bezpieczeństwo,
empatia.