Arborystyka – czyli niełatwa sztuka pracy na drzewach z wykorzystaniem technik linowych – alpinistycznych. Tym właśnie zajmuje się nasza firma "Dębowy Patrol". Specjalizujemy się w wykonywaniu zabiegów na tzw. „drzewach niebezpiecznych” tj. zagrażających bezpieczeństwu ludzi, ich domów, firm, obiektów gospodarskich, infrastruktury. Wykonujemy również pielęgnację drzew, tj. zabiegi stricte przyrodnicze. Jak sama nazwa wskazuje nieodzownym elementem naszej pracy jest "interwencja", "ochrona", "opieka". Do rozważenia skojarzenia np. ze służbą ochrony lasów, parków narodowych. Chociaż to tylko w ramach inspiracji, gdyż firma jest prywatna i komercyjna. Praca jest wykonywana na wysokościach i często w trudnych warunkach, co wiąże się z ryzykiem dla zdrowia i życia arborysty wykonującego zabiegi. A to oznacza, że ludzie, którzy się tym zajmują, mają określony profil psychologiczny - są odważni, lubią przygody i adrenalinę (a przy okazji są otwarci i uśmiechnięci). Dlatego logo powinno być wyraziste i powinno wyrażać pewien charakter, odpowiedni do specyfiki naszej działalności. Powinno być też optymistyczne :) Tylko bez folkloru - ikonki Panów z brodami i siekierami trzeba sobie odpuścić. Dębowy Patrol to poważna firma. Głównym narzędziem naszej pracy nie jest ani piła mechaniczna ani siekiera, a głowa i zawarta w niej wiedza. No i specjalistyczny, nowoczesny sprzęt alpinistyczny. Przyjmując zlecenie do realizacji firma bierze na siebie dużą odpowiedzialność prawną (istnieje ryzyko uszkodzenia domów, dachów, infrastruktury etc). Logo powinno zatem licować z powagą pracy, którą wykonujemy. Chociaż odrobina humoru jest jak najbardziej mile widziana, jak to w życiu :) Usługi dedykowane są przede wszystkim dla ludzi zamożnych (w wieku średnim lub starszym). Fajnie aby logo dobrze się eksponowało na firmowych samochodach typu pick-up. Kolorystyka do przemyślenia. Fajnie gdyby kojarzyła się z wykonywanymi usługami tj. drzewa, przyroda, las etc. Ale pozostawiam to w całości fantazji grafika. Do rozważenia:
1) wersja czarno-biała jako opcja (może być przydatna w materiałach marketingowych).
2) wykorzystanie herbu / tarczy, co by podkreślało motyw "opieki", "ochrony";
3) logo i nazwa jako oddzielne byty albo połączone, ewentualnie również sama nazwa jako logo z jakimś elementem graficznym
Poddaję to pod rozwagę i pozostawiam do uznania artysty!
Na ten moment najfajniejszym kierunkiem są loga z wykorzystaniem herbów.