Chcemy dokonać wyboru logo dla nowej, oddolnej akcji pod nazwą "Genialni Lokalni Globalni" Ranking im. Danuty Szaflarskiej.
Ranking jest inicjatywą społeczną, której celem jest doroczne wyróżnianie i promowanie związanych z Sądecczyzną artystów oraz twórców wybitnych współczesnych wydarzeń artystycznych, które miały miejsce w minionym roku i które zostały dostrzeżone oraz docenione w Polsce, a także poza nią.
Logo w swojej formie i przekazie powinno odwoływać się do przykładowych wartości i skojarzeń:
-kultura i sztuka (zwłaszcza kultura i sztuka współczesna, nowoczesna)
-różnorodność i kreatywność
-uniwersalne wartości humanistyczne,
-szeroki społeczny zasięg i oddziaływanie twórcy i jego sprawczość w procesach zmieniania świata na lepszy
Logo powinno mieć orientację poziomą* i oprócz logotypu z nazwą może zawierać sygnet czyli charakterystyczny i symboliczny element graficzny.
Logotyp obowiązkowo powinien zawierać nazwę inicjatywy czyli tekst jednej z dwóch dopuszczalnych form:
opcja 1: Genialni Lokalni Globalni Ranking im. Danuty Szaflarskiej
opcja 2: GENIALNI LOKALNI GLOBALNI Ranking im. Danuty Szaflarskiej
*Optymalne logo powinno "wpisywać się" w prostokąt, w którym bok dłuższy (poziomy) zawiera się w przedziale od 2x do 5x długość boku krótszego (pionowego).
Przy wyborze logo istotna będzie łatwość przygotowania monochromatycznej wersji logo i jej czytelność oraz dobre prezentowanie się na białym tle.
Uwaga: Jednym z ważnych zastosować logo będzie jego użycie w formie inskrypcji (wklęsłej lub wypukłej) na podstawie statuetki wręczanej laureatom rankingu.
Przy projektowaniu logo warto uwzględnić, że jakkolwiek patronka rankingu P. Danuta Szaflarska była znaną aktorką to zakres tematyczny Rankingu jest bardzo szeroki i wykracza poza sam teatr i film obejmuje bowiem dokonania artystyczne oraz wydarzenia, zarówno jednostkowe, jak i cykliczne w następujących dziedzinach:
muzyka, teatr, taniec, film, literatura, sztuki wizualne i performatywne, architektura, moda i wzornictwo oraz sektory kreatywne, w tym nowe media, multimedia i gry video, oraz inne pokrewne z wcześniej wymienionymi i interdyscyplinarne.