Yellow Duck - Clean Oceans
Logo inicjatywy i firmy
Yellow Duck
Logo w postaci żółtej kaczuszki ma symbolizować czystość oceanów. Logo nieprzypadkowo jest związane z żółtą kaczuszką.
Z oceanem i żółtą kaczuszką wiąże się z pewna historia, kiedy to w 1992 r kontenerowiec podczas rejsu na Morzu Północnym w czasie sztormu zgubił kontener, który zawierał 29 tys. gumowych zabawek Friendly Floatees – żółtych gumowych kaczuszek.
Zabawki rozprzestrzeniły się po świecie: dwie trzecie popłynęło na południe i wylądowało na brzegach Indonezji, Australii i Ameryki Południowej. Około 10 tys. z nich skierowało się na północ, osiadając na brzegach Alaski, a niekiedy nawet pokonując Cieśninę Beringa.
Niektóre kaczki pokonały ponad 27 tys. km, utknęły na całe lata w arktycznym lodzie, aby w końcu, w 2007 roku, dotrzeć do wybrzeży Wielkiej Brytanii i Irlandii.
Kaczki-rekordzistki po okrążeniu bieguna wylądowały na Grenlandii, wybrzeżu USA, Hebrydach, a nawet na Hawajach. Producent zabawek ustanowił nawet nagrodę za każdą zabawkę znalezioną na wybrzeżu Nowej Anglii, Kanady i Islandii.
Ta historia to metafora plastiku i śmieci w oceanie. Każdego roku miliony ton plastiku i śmieci są wrzucane do oceanu.
Logo żółtej kaczuszki ma pokazywać, że oceany mają być czyste, ponieważ jest to źródło życia.
Logo ma przyciągać uwagę i szokować. Po zobaczeniu od razu wiadomo o co chodzi. Ma wpływać na każdego i wywoływać silne emocje: nie zaśmiecam oceanu i naszej planety.
Logo żółtej kaczuszki ma być kojarzone z czystym oceanem.
W przyszłości firmy, które są przyjazne środowisku, a przede wszystkim oceanom i nie śmiecą, otrzymają wyróżnienie w postaci loga. Będą mogli je używać na swoich produktach, stronach, opakowaniach itd.
Logo ma być odjechane i lubiane. Każdy będzie chciał mieć takie wyróżnienie.
Każdy ma znać logo i wiedzieć co ono znaczy.
Logo ma zaskakiwać. Jasny czysty, wyraźny przekaz. Nie skomplikowany, przekombinowany.
Logo będzie używane również w produkcji różnych materiałów promocyjnych i edukacyjnych.
Ma odzwierciedlać idee clean ocean, no plastic, no waste, save the ocean, save our seas , plastic kills, plastic free oceans
Ma sprawić, że każdy buntuje się przed śmieceniem i używaniem plastiku. Każdy kto zobaczy logo od razu być na tyle poruszony, żeby wiedział ze jego obowiązkiem jest ratować ocean przed plastikiem i śmieciami.
Logo będzie używane w późniejszej fazie również jako pomocnicze logo firmy związanej z recyclingiem jachtów.